Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

donderdag 17 april 2014

Geboortjekaartje

Tjonge,... het lijkt wel of ik een vooruitziende blik had vanochtend. Ik zal even uitleggen wat ik bedoel. Vandaag mag ik mijn geboortedag vieren (jep, ik ben dus jarig vandaag) en had van mijn man een mooie, nieuwe bureaustoel gekregen voor mijn hobbykamertje. Dus die moest vanochtend in alle vroegte worden geprobeerd, dat begrijp je wel. :-)
En ik had geen vooropgesteld plan om een kaartje te maken, dus ik heb mijn doos met restjes designpapier gepakt en gekeken wat mij op dat moment aansprak qua kleur en zo. Dat werden dus de papiertjes die ik op dit kaartje gebruikt heb. Ik wilde in elk geval twee stroken, die naast elkaar, maar ook overdwars zouden matchen. Dus twee stroken van 4,5 cm breed en 14 cm hoog gemaakt en deze in de breedte op 7 cm weer door midden gesneden. Vervolgens kruiselijks op de kaart geplakt. En toen vond ik de tussenruimten niet zo mooi, te breed voor het mooi, dus toen nog een restje van het hele zachte groen gevonden en dit in reepjes van 1 cm breed gesneden en op maat gemaakt zodat ze precies de open randen zouden bedekken. En dan...? Omdat het mijn geboortedag was, dacht ik: kom ik maak er een geboortekaartje van. En laat nu net vanmiddag de SU-per challenge online komen met als thema geboortjekaartjes. En toen had ik zomaar een makkie vandaag :-)


5 opmerkingen:

  1. Eerst van harte gefeliciteerd, met je verjaardag.
    Ik zag dat je al een kaart voor de uitdaging van su-per challenge klaar had, ik dacht wauh, die is snel, maar nu ik je verhaal leest, snap ik het.
    Maar je kaart is weer zeer geslaagd, succes met de uitdaging

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je verjaardag.Lief geboorte kaartje is het.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lief kaartje en op de valreep nog van harte gefeliciteerd.

    liefs san

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd! Wat een leuk babykaartje en zo zie je dat je met restjes toch iets moois kan maken. Bedankt voor het meedoen aan de SU-per challenge.
    Groetjes, Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah hij is leuk Ankie! En wat grappig dat je net een geboortekaartje gemaakt had die bij de challenge paste! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Lieve groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen